sâmbătă, 2 octombrie 2010

Aderarea la Sistem

Buna tuturor celor interesati

Manchester
Au mai trecut cateva zile si am mai adunat cateva peripetii cu bancile din Anglia. Tara este superba si frumoasa pana la sistemul bancar, care e anume conceput sa-ti taie orice pe ziua respectiva. O data ce intri intr-o banca, nici nu se pune problema ca poate tu nu vrei cont, pentru ca ai intrat fie din cauza ca vrei cont, fie ai deja, si au aparut cateva probleme. Asadar m-am dus luni increzatoare la Nat Wes( mi-a fost recomandata de mai multi romani ca fiind super ok) asa ca inarmata cu scrisoarea de banca si cu pasaportul am plecat catre banca. Am ajuns, si normal, am inceput sa pun intrebari ciudate precum : cand pot sa renunt la cont? raspuns: oricand! la care eu : ok...si daca renunt dupa 3 saptamani? raspuns: er...wait a minute, de ce ai dori sa-ti faci cont doar pentru 3 saptamani? S-a dus omul intr-o camera, ca trebuia sa vorbeasca cu superiorul. A revenit: ai ceva documente necesare la tine? la care eu: da, dar nu mi-ai zis cand pot renunta la cont. La care el: a....vrei informatia asta inainte de ati face cont? (no comment) Am mai pus o alta intrebare, care pt mine e logica: Pot sa dpun bani din prima? Raspuns: da desigur. Concluzia e ca dupa lupte indelungate, am reusit sa aflu raspunsurile necesare. Pentru ca pe scrisoarea mea de banca nu avea adresa corecta, m-am dus sa iau alta. Am revenit, am picat pe mana altui functionar; aduce ala frumos documentele, incep sa dau detalii, etc. si spre sfarsit, ii zic : ok, as dori sa si depun o suma acum. La care functionarul: nu ca nu se poate, trebuie sa asteptati detaliile de cont care ajung in 7 zile. M-am enervat si m-am rastit la el, pentru ca nu asta imi zisese celalalt coleg al lui, si am renuntat la ideea de a-mi face cont la Nat West.

Alt apus la fereastra de la bucatarie
Am mers a 2-a zi la Barclays si am ajuns la concluzia ca aici bancile se cam intrec in prostie. Inarmata cu acelasi set de intrebari, am luat documentele si am inceput sa dau detaliile necesare. Tipa care a facut contul mi-a zis ca sa semnez si pentru "savings acount"; la care eu: pai da' nu vreau "savings acount"; raspuns: nu, ca noi asa facem, pentru ca nu e in siguranta sa tii bani in contul curent. In sinea mea imi ziceam: mersi frumos pentru informatie, poate ar trebui sa ma duc la alta banca acum. Am facut totusi contul ca sa nu mai stau sa ma plimb atata si oricum mai mult de ochii lumii...ca am si eu cont in banca, urmand incercarea de a-l folosi intr-un mod minimal. Oricum, cu ocazia venirii mele aici, mi-am dat seama ca pe langa faptul ca bancile sunt varza, mai si controleaza totul in tara asta. Am facut contul, actele, am depus banii, am luat detaliile si tipa care mi le-a dat, mi-a zis ca daca primesc bani, ei vor intra in "savings acount"....great!

Am stat apoi miercuri de vorba cu preotul ortodox din Manchester care face slujba in engleza si i-am povestit cam ce se intampla cu bancile si cu serviciile care tind sa te taxeze daca platesti cu bani gheata. Era si dascalul cu el si asta incepuse sa zica (defapt sa-mi confirme) faptul ca exista o tendinta de a se renunta la banii gheata si ca mersul banilor sa fie controlat. Parintele Gregory (care a lucrat intr-o banca la un moment dat) mi-a zis si el apoi ca exista aceasta tendinta de a "incuraja" oamenii sa-si faca "savings acount" pentru ca atunci cand transferi bani dintr-un cont in altul, ei iti zic ca ia 3 zile ca sa se efectueze transferul; el se face practic peste noapte, dar ei isi iau alea 3 zile in care te priveaza pe tine de bani si fac ce vor ei cu ei.

St. Aidan Manchester
Joi am avut toate cursurile si asa o sa le am. Am fost la ora 11 pentru cursul obligatoriu "Issues in Art Historical Practice". Profa e un fel de doamna Solcan in varianta britanica, dar cu mult mai indrazneata in vestimentatie. Imaginati-va o tipa trecuta bine de 50 de ani, cu fusta mini, tocuri 7, si dres rosu. Ne-a dat cele 12 carti obligatorii pentru acest curs de care se va tine cont.

Am avut ocazia cu acest curs sa-mi confirm parerea facuta in prima zi, si anume ca sunt cam cu nasul intre ochi oamenii astia. Si oricum daca ne intalnim asa de rar, o data sau de 2 ori pe saptamana, nu exista nici o sansa sa existe colegialitate, asa ca azi am stat pe amazon ca sa-mi cumpar cateva din cartile necesare.

Al doilea curs, "Construction of the Sacred, the Holy and the Supernatural" se anunta a fi mai interesant. Avem 2 profesori coordonatori si prelegerile vor fi tinute de diferiti invitati, experti in domeniu, pe anumite religii. In principiu cursul se va ocupa de arta religioasa, din toate religiile posibile. Aici nu am inteles exact ce carti sunt obligatorii, dar pentru ca nu e un curs obligatoriu, sunt ceva mai calmi. Ne-au zis ca o sa puna cate 2 copii ale articolelor pe care trebuie sa le citim saptamanal, langa biroul lor, sa le luam, sa le xeroxam si sa le punem la loc.

Parintele Gregory de la St. Aidan
In rest, vineri a fost o vreme tipica pentru Anglia, ceata, ploaie marunta si frig. Nu-i de mirare ca nordicii au cea mai mare rata a sinuciderii, dar din fericire pt mine, pentru astfel de zile, mi-a venit chitara. Am pus si eu mana pe ea, si m-am ingrozit de cat de greu imi misc degetele si sper ca o sa-mi revin asa intr-o saptamana. Am mai depus tot vineri cererea de practica. Aici nu este comun sa faci practica, cica e un proiect pilot, si au doar 8 locuri de practica. Nu stiu cati contracandidati am caci in prima zi in care au fost anuntate, s-au imbulzit cel putin vreo 25 de oameni ca sa ia detalii si sa-si treaca adresa de e-mail, dar la intalnirea in care trebuia sa aflam mai multe informatii, au venit cred ca vreo 7 persoane. Nu stiu ce s-a intamplat cu restul...

Oricum, acum e sfarsitul stapamanii....ceva odihna...

Vrabiuta

2 comentarii:

  1. se intrec in prostie- tare asta :)) pai dap, zi mersi k e vremea aia, din cite stiu eu, in Norvegia si Finlanda e cel mai mare grad de depresie

    ce oameni, functionarii astia de la banci...

    RăspundețiȘtergere
  2. lasa ca si in norvegia si in finlanda, e cam aceeasi vreme :D


    Las' ca ma descurc eu cu sistemul :P

    RăspundețiȘtergere