duminică, 13 martie 2011

Martie, Martisor....Anglia

 A fost o saptamana absolut superbe din punct de vedere meteorologic in Manchester (1-9 martie), n-a plouat de loc si a fost soare motiv pentru care englezii in bucuria lor tot puneau accent pe: we have such a nice weather these days!!! Cred ca la fiecare 15 minute le iesea pe gura o propozitie asemanatoare. Desigur acest post nu l-am inceput pentru a povesti doar despre vreme. Am plecat in iarna din Romania cu o punga de martisoare si fire pentru Anglia si pentru ca am intalnit mai putini romani decat englezi, le-am dat englezilor. reactile au fost impartite.

European Robin
Astfel, inarmata cu martisoare si ace de siguranta, mi-am facut documentatia (adica am citit mai mult despre traditie) si am plecat la atac. Pe intai martie am nimerit pe la biserica asa ca am inceput sa impart cucoanelor de acolo. In stil tipic englezesc, stateau foarte departe una de cealalta asa ca a trebuit sa explic fiecareia in parte despre ce e vorba. Deja m-am obisnuit cu reactia distanta pe care o poti avea de la englezi asa ca nu m-am mirat cand le auzeam rostind la fiecare doua minute: thank you incercand sa zambeasca cat mai larg.

Urmatoarele victime au fost colegele de apartament. Grecoaica stia deja despre ce era vorba asa ca nu a mai trebuit sa-i explic. Cica au si ei aceeasi traditie, nu stiu insa cat de asemanatoare e. Si spanioloaica stia despre ce e vorba, dar nu din cauza ca au si ei aceeasi traditie, ci pentru ca a avut o colega bulgaroaica cu un an inainte. Singura careia a trebuit sa-i dau explicatii a fost Sara, englezoaica de origina iraniana. Reactiile au fost oarecum similare cu cele ale cucoanelor de la biserica, numai ca de data asta zambetele erau ceva mai sincere si nefortate.

Krish Studiind
Cele mai bune reactii le-am primit in mod surprinzator de la vreo doi colegi de facultate si o profesoara. A doua zi (pe doi martie) am avut cursuri, si primul a fost cel de arta araba la care suntem inscrisi trei oameni. Azi m-am decis ca sa le dau si baietilor macar un fir rosu si alb ca si asa aveam o gramada si oricum in bucovina baietii sunt cei care primesc martisor. Astfel cand ne-am asezat inainte de curs, le-am inmanat martisorul si am inceput sa explic. Profesoara a avut o reactie destul de exploziva si expresiva, adica total non-britanica; se intelege, a pretrecut trei ani in Siria intr-o manastire.

La o saptamana dupa experimentul meu, am avut surpriza de a constata ca toti le-au purtat o saptamana (conform indicatiilor date). Mie mi se pare interesant acest fapt, deoarece la cum o luasera prima data (adica in sensul de amuzament) nu ma asteptam sa le tina. Sunt receptivi probabil datorita faptului ca nu au nimic in traditie pastrat care sa marcheze inceputul primaverii.

In alta zi, am avut in cele din urma ocazia sa fac ceea ce de mult imi doream sa fac si anume sa fac schimb de "subculturi" cu colegii mei de apartament. Astfel am aflat ca grecii au manele, dar sub alta denumire, iar subcultura spaniola este ceva mai elevata decat ceea ce se asculta azi in mod general in tara respectiva si anume: toti asculta house.Subcultura (sau tiganismul lor) este formata din oameni care sculta muzica stil anii 70. Deci ducandu-te in Spania, probabil vei dori sa stai cu tiganii care asculta muzica disco.

Rasarit la decolare pe 17 decembrie 2010
In alta ordine de idei, (ca deja de o saptamana tot scriu la postarea asta) m-am apucat s-o chinui pe o fata care vroia sa invete romana. Astfel, azi am invatat-o alfabetul si cum sa zica Buna ziua. Deci acum stie sa scrie si sa citeasca in romana.
 
Intre timp vremea revenit la starea normala de Mordor (adica fix de pe 9 martie a reinceput ploaia), ca nu cumva sa ma obisnuiesc cu luxul. Printre altele, mi-am ales subiectele pentru urmatoarele 12000 de cuvinte. Daca cu profesoara de arta islamica ma inteleg relativ in regula (ca stie cum functioneaza esticii) cu coordonatorul meu de dizertatie e mai greu. E britanic 100% si e specializat pe arta britanica, asta inseamna ca a mostenit mentalitatea de tip vestic, astfel, va trebui sa invat cu exactitate cum poti vorbi cu un britanic.

 Toate cele bune. Vrabiuta.

3 comentarii:

  1. Hi hi! Ce dragut k le-au purtat o saptamana! :)
    Felicitari pentru noua ta victima si pentru rezultatul vizibil! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. oiiii ce frumos arata rasaritul acela de 17 decembrie!!!..noi nu l-am vazut asa :D..as fi vrut sa ai imortalizate figurile englezilor cand le explicai.. :P..toate cele bune din partea cealalta a manchester-ului!!

    RăspundețiȘtergere
  3. care partea cealalta a manchester-ului andreea? :P ....cealalta parte ar fi suburbia Hale eventual :P

    eh lasa...ca voi ati adunat povesti pentru restul vietii.

    RăspundețiȘtergere