miercuri, 2 februarie 2011

Termeni limita...detalii de sistem

Salutare tuturor

Leeds - arcada victoriana.
A trecut foarte mult timp de cand n-am mai scris pe blog. Trebuie sa marturisesc ca ultima luna din primul semestru a fost foarte agitata. A trebuit sa termin cu cititul pentru cursuri, sa ma apuc de eseuri, etc. Pe 16 decembrie, cu o zi inainte de a pleca in Bucuresti, am fost in Leeds pentru o conferinta in care vorbea si una dintre profesoarele mele, Carol Mavor. Am vizitat apoi orasul cu Marjorie, o colega de la master-ul de istoria artei in varsta de 60 de ani, si am fost prin ceea ce s-ar putea caracteriza ca primul mall. Adica am fost intr-o zona comerciala (nu de alimente de zi cu zi ci de lucruri mai alfel) construita undeva in sec XIX.

Marjorie in Leeds
Asadar, am plecat din Manchester pe 17 decembrie si am ajuns in Bucuresti in aceeasi zi cu 20 de minute intarziere si fara bagaj, dar a fost perfect. Nu stiu daca am mai mentionat, dar pe aici gasisem doi colegi de la istorie. Ei si-au luat bilet in aceeasi zi prin Frankfurt si trebuiau sa ajunga cu vreo trei ore inaintea mea si au ajung cu vreo patru zile in urma, sper sa ma intalnesc in curand cu ei ca sa iau povestea exacta. In ziua in care am zburat, vreo jumatate din aeroporturile din germania erau inchise, norocul meu chior a fost ca Duseldorf nu era inchis. Ei isi luasera prin Frankfurt iar in ziua plecarii, vreo doua zboruri din Manchester au fost anulate si din cate am inteles, au stat zece ore la coada si si-au schiimbat biletul ca sa zboare a 2-a zi prin Londra. Alegerea a fost una proasta, caci si zborul respectiv a fost anulat, asa ca iar au mers la aeroport. Nu stiu care a fost ultima schimbare, dar stiu ca a fost pentru luni.

Fresher's week poster sale Manchester
Astfel am ajuns in Romania si am stat o luna in "vacanta". Pun ghilimele pentru ca vacanta occidentala este mai mult pe hartie. Cineva acolo sus in facultatea noastra a pus termenul limita de predare a eseurilor imediat la iesirea din vacanta, adica atunci cand incepe perioada de examinare. Aici in Manchester si presupun ca si prin alte universitati din Anglia, nu stabileste profesorul cand vrea eseurile ci un mare atotcunoscator si atotputernic de sus. Astfel, profesorii nostri au primit eseurile exact la inceputul sesiunii si, nu ca as fi carcotasa, dar sunt convinsa ca au stat cu ele pe masa pana s-a terminat sesiunea, nu de alta, dar ei nu sunt obligati sa ne dea notele mai devreme de 4 martie. Ceea ce e un pic mult...de pe 18 ianuarie pana pe 4 martie.

Targ de Craciun Manchester
O alta problema la mine cu termenii astia limita, este acela pentru a depunde planul de licenta si anume 14 februarie. In conditiile in care vii dintr-o alta tara e cam greu ca pana in semestrul doi sa-ti cunosti profesorii...eu de pilda stiam trei. Astfel, am inceput sa le trimit mail-uri celor potriviti cu ceea ce vroiam sa fac la dizeratie si a raspuns unul, asa ca ma voi ocupa de Teologia in picturile lui William Blake (Ilustratie la cartea lui Iov). Din cate am inteles....ceea ce predau acum pe 15 februarie, este putin transformabil. Am incercat sa le atrag atentia nu e prea ok situatia in intalnirile cu student representatives, dar nu stiu cat a rezonat ceva.

Witworth Park Manchester intr-o duminica dimineata
Oricum, in saptamanile mele de vacanta autentica am fost pana in Nottingham la una dintre colegele mele de facultate. Am stat trei zile si am avut ocazia de a intalni mai multi romani acolo decat intalnesc in Manchester. Comunitatea este si mai mica si este unita de faptul ca exista o biserica ortodoxa romana. Oraselul e dragut si frumos, are parcuri mari, nu are la fel de multe muzee ca Manchester dar are arhitectura mai frumoasa. E ca orice orasel mai mic, un fel de Pitesti in comparatie cu Bucuresti. M-am intors duminica seara (30.01.2011) in Manchester, si luni m-am decis sa fac o mamaliga. Cu ocazia asta mi-am dat seama de ce invartitul mamaligii este trecuta ca un mestesug necesar fetei la maritat.....pentru ca e greu. Mi-a iesit cam cu gogoloaie asa ca l-am sunat pe tata pentru indicatii.

Withworth park Manchester dupa ninsoare
In rest, azi (2.02.2011) am avut si eu primele cursuri si se pare ca si acest semestru se anunta plin. In primul rand, in primele doua saptamani trebuie sa fac research outline, dar mai intai, trebuie sa aflu exact ce este acesta. Apoi la cursul de William Blake voi avea alte trei tone de material de citit saptamanal. La celalalt curs la care m-am inscris, si anume: Umayad Architecture, Castels in the Desert suntem 3 studenti, asa ca se anunta interesant. Profesoara se stresa azi ca dadea prea multe informatii, la care eu i-am zis sa stea linitita ca sunt obisnuita cu chestii foarte dure in privinta volumului de informatie pe care il poti primit in doua ore. Colegii mei de facultate stiu despre ce vorbesc.

Un pranz
Cu sistemul englezesc de acordare a permiselor de munca se intampla chestii dubioase. Pentru ca cica au avut mai multi aplicanti decat deobicei au schimbat destul de brusc procedura de acordare care dura o luna, si au facut-o sa dureze sase luni. Acest fapt a adus mari probleme Mihaelei (colega mea din Nottingham) dar daca va dori, o s-o las pe ea sa povesteasca. Un mare avantaj il am datorita faptului ca ma aflu in student representatives, si anume acela ca mai aflii cate ceva. Tin minte ca in zilele alea libere am fost la in intalnire destul de apocaliptica cu toti profesorii din departamentul de istoria artei. Discutiile implicau faptul ca se mareste taxa de la 3500£ la vreo 9000 si ceva, si ca trebuie sa faca ceva ca sa aiba studenti si anume sa mai reduca standardul de admitere....O alta problema care s-a pus a fost supravietuirea departamentului in sine, pentru ca universitatea se cam gandeste sa renunte...si solutia ar fi, unirea cu alt departament eventual istoria sau arheologia.

In rest, ma aflu iar in Manchester la datorie si trebuie sa fac rost de textele saptamanale pentru citit. Sper ca poate o sa reusesc sa mai scriu pe acest blog si sa nu-l mai las asa de gol. Mi-am luat biletele de intoarcere in de paste in tara.
Colega de Fresher's Week lucrand pentru Iluminaughty

Nota: toate pozele sunt facute pe film, le-am developat in Romania cand am venit de Craciun ca aici nu-mi permit asa ceva...+ ca am printat tot in tara multe poze si mi-am facut un album de familie pe care l-am luat cu mine.





Toate cele bune, Vrabiuta Migratoare.

Un comentariu:

  1. tare asta cu mamaliga :))
    multa bafta la facultate si sper sa treaca mai repede timpul p-acolo!

    RăspundețiȘtergere